Boho-tiffin,  Ontbijt

Quinoapap met kaki

Quinoapap met kaki

1 portie

Ingrediënten: 60 gram quinoa, 150 ml amandelmelk (of een andere plantaardige melk), 100 ml water, 1 eetlepel agavesiroop, 1 kaki (in blokjes gesneden), 1 theelepel pumpkin spice, ½ theelepel vanille en ik heb nog een ½ theelepel gember en kaneel toegevoegd.

Ook lekker met nog wat extra stukjes walnoten door de pap!

Stap 1

Doe de quinoa samen met het water, plantaardige melk en agavesiroop in een steelpannetje en breng aan de kook. Blijf goed roeren.

Stap 2

Zet het vuur laag en roer regelmatig. Wanneer de quinoa het water en de melk heeft opgenomen roer je de stukjes kaki en specerijen door de pap.

Stap 3

Schep jouw pap over in jouw boho-tiffin schaaltje en maak eventueel nog af met walnootjes of bv. een dot pindakaas.

 

Neem je het mee naar jouw werk? Laat het dan afkoelen voor je de boho-tiffin gaat afsluiten.

Ik heb gebruik gemaakt van de Rebelle boho-tiffin. Deze zijn te koop via www.boho-tiffin.com

 

Een lange weg is afgelegd om te zijn waar ik nu ben. Altijd moe, altijd buikpijn of een opgeblazen gevoel, altijd de afkeurende blik, wanneer ik weer iets anders ging proberen op het gebied van voeding, altijd futloos, altijd vroeg naar bed en altijd gezond eten en toch niet happy..... Hier kwam een einde aan in februari 2015! Veganistisch eten gaf mij alles, waar ik al die jaren naar op zoek was.... Een fit gevoel, geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, niet misselijk zijn, niet het gevoel dat het eruit moet, energieker, toegankelijker naar de ander toe en zo veel meer...... Nu ik meer energie heb, heb ik ook energie om deze website te maken, te vullen en bij te houden. Graag wil ik mijn verhaal delen (in stapjes), ik hoop mensen hiermee te inspireren en tot nadenken te zetten en voor zichzelf (leren) kiezen. Het heeft mij uiteindelijk heel wat jaren gekost, maar ik hoop voor iemand anders, dat hij/zij eerder het geluk in voeding weet te vinden.....