Lunch-Dinner

Prei risotto

2 porties

Ingrediënten: 100 gram risottorijst, 265 gram prei (in dunne ringen gesneden), 250 gram champignons (in partjes gesneden), 2 teentjes knoflook en 1 (rode) ui (fijngesneden), 1 blokje kruidenbouillon met 150 ml water, 240 gram linzen (gekookt).

 

Optioneel: edelgistvlokken en verse krulpeterselie.

 

Stap 1

Fruit de ui en knoflook aan in de pan in wat water of olie.

Stap 2

Na drie minuten voeg je de risottorijst toe. Goed roeren. Zijn ze glazig? Voeg dan de champignons toe.

Stap 3

Wanneer de champignons een beetje aangebakken zijn, voeg je de kruidenbouillon toe. Blijf goed roeren.

Stap 4

De prei kan toegevoegd worden. Regelmatig blijven roeren. Wanneer het vocht is ingetrokken voeg je de linzen toe.

Stap 5

Breng eventueel verder op smaak met wat zwarte peper en Himalaya zout.

Stap 5

Eventueel afmaken met wat edelgistvlokken en verse krulpeterselie.

 

 

 

Een lange weg is afgelegd om te zijn waar ik nu ben. Altijd moe, altijd buikpijn of een opgeblazen gevoel, altijd de afkeurende blik, wanneer ik weer iets anders ging proberen op het gebied van voeding, altijd futloos, altijd vroeg naar bed en altijd gezond eten en toch niet happy..... Hier kwam een einde aan in februari 2015! Veganistisch eten gaf mij alles, waar ik al die jaren naar op zoek was.... Een fit gevoel, geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, niet misselijk zijn, niet het gevoel dat het eruit moet, energieker, toegankelijker naar de ander toe en zo veel meer...... Nu ik meer energie heb, heb ik ook energie om deze website te maken, te vullen en bij te houden. Graag wil ik mijn verhaal delen (in stapjes), ik hoop mensen hiermee te inspireren en tot nadenken te zetten en voor zichzelf (leren) kiezen. Het heeft mij uiteindelijk heel wat jaren gekost, maar ik hoop voor iemand anders, dat hij/zij eerder het geluk in voeding weet te vinden.....