VanhetLand

Penne met spinazie

2 porties

 Ingrediënten: 100 gram verse spinazie (fijngemalen in keukenmachine), 50 gram verse spinazie (origineel), 1 (rode) ui (fijngesneden), 1 teentje knoflook (fijngesneden), 50 gram vegan kipstukjes (vegetarische slager), 60 gram vegan kruidenboter (Soyananda), 100 gram penne (ongekookt), zwarte peper en 5 gram zonnebloempitten.

 

Stap 1

Zet een pan met water op het vuur. Kook de penne volgens de verpakking beetgaar.

Stap 2

Doe wat olie of water in de wok en fruit hier het uitje en knoflook in.

Stap 3

Na ongeveer 3 minuten voeg je de kipstukjes toe en wok je deze even mee.

Stap 4

Voeg de spinazie toe en roer even om.

Stap 5

De kruidenboter roer je erachteraan. Goed omscheppen.

Stap 6

Voor het opdienen van jouw spinaziemengsel, roer je de overige spinazie erdoorheen. Maak eventueel af met wat zwarte peper.

Stap 7

Giet de penne af en roer deze door jouw spinaziemengsel.

Stap 8

Verdeel het over twee porties en maak af met wat zonnebloempitjes. Kan natuurlijk ook met pijnboompitjes. Lekker even roosteren, mmmm.

Een lange weg is afgelegd om te zijn waar ik nu ben. Altijd moe, altijd buikpijn of een opgeblazen gevoel, altijd de afkeurende blik, wanneer ik weer iets anders ging proberen op het gebied van voeding, altijd futloos, altijd vroeg naar bed en altijd gezond eten en toch niet happy..... Hier kwam een einde aan in februari 2015! Veganistisch eten gaf mij alles, waar ik al die jaren naar op zoek was.... Een fit gevoel, geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, niet misselijk zijn, niet het gevoel dat het eruit moet, energieker, toegankelijker naar de ander toe en zo veel meer...... Nu ik meer energie heb, heb ik ook energie om deze website te maken, te vullen en bij te houden. Graag wil ik mijn verhaal delen (in stapjes), ik hoop mensen hiermee te inspireren en tot nadenken te zetten en voor zichzelf (leren) kiezen. Het heeft mij uiteindelijk heel wat jaren gekost, maar ik hoop voor iemand anders, dat hij/zij eerder het geluk in voeding weet te vinden.....