Boho-tiffin

Oosterse salade

1 portie

Ingrediënten: 250 gram witte kool (geraspt, je kan ook witte- en rodekool 50/50 doen), 1 wortel (geraspt), 50-75 gram grote witte bonen (schoongespoeld en uitgelekt), 10 gram verse koriander, 2 blaadjes noribladen (in stukjes geknipt/gescheurd) en 100 gram taugé.

Dressing: 1 theelepel tahin (of een notenpasta), 1 eetlepel agavesiroop, 1 eetlepel soya, sap van een ½ limoen, 1 teentje knoflook (geperst), 1 theelepel misopasta

Topping: wat sesamzaadjes

 

Stap 1

Doe alles voor de salade in een grote kom en hussel dit met je handen door elkaar.

Stap 2

Maak nu de dressing. Alles doe je in een kommetje en dit meng je tot een egaal sausje.

Stap 3

De dressing gaat nu over jouw salade heen en meng dit gewoon met je handen door elkaar.

Stap 4

Pak jouw boho-tiffin en vul de schaaltjes met jouw salade en maak af met wat sesamzaadjes.

 

Wanneer het even duurt voor jij je salade gaat eten, dan kan je de noribladen en de dressing toevoegen, voor je gaat eten. Anders worden de noribladen en koriander snotterig!

 

Een lange weg is afgelegd om te zijn waar ik nu ben. Altijd moe, altijd buikpijn of een opgeblazen gevoel, altijd de afkeurende blik, wanneer ik weer iets anders ging proberen op het gebied van voeding, altijd futloos, altijd vroeg naar bed en altijd gezond eten en toch niet happy..... Hier kwam een einde aan in februari 2015! Veganistisch eten gaf mij alles, waar ik al die jaren naar op zoek was.... Een fit gevoel, geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, niet misselijk zijn, niet het gevoel dat het eruit moet, energieker, toegankelijker naar de ander toe en zo veel meer...... Nu ik meer energie heb, heb ik ook energie om deze website te maken, te vullen en bij te houden. Graag wil ik mijn verhaal delen (in stapjes), ik hoop mensen hiermee te inspireren en tot nadenken te zetten en voor zichzelf (leren) kiezen. Het heeft mij uiteindelijk heel wat jaren gekost, maar ik hoop voor iemand anders, dat hij/zij eerder het geluk in voeding weet te vinden.....