Boho-tiffin,  Lunch-Dinner,  Ontbijt

Havermout- chiapudding

1 portie

 Ingrediënten: 100 ml kokosmelk (light, uit blik), 150 ml kokoswater, 2 eetlepel chiazaden, 40 gram havermout van @quaker.nl, ½ theelepel vanille, ½ eetlepel kokosstroop, 1 eetlepel raw cacao.

Topping: cacaodrops, cacaonibs en kokosflakes.

 

Stap 1

Doe de kokosmelk, kokoswater en de raw cacao in een kommetje. Meng dit goed door elkaar.

Stap 2

Voeg de havermout en chiazaden bij het vocht en roer dit goed door met een vork.

Stap 3

De kokosstroop en vanille roer je er ook doorheen en dan laat je de pudding even voor 10 minuten staan.

Stap 4

Na 10 minuten weer even goed roeren en dan overgieten in jouw boho-tiffin. Zet het in de koelkast en laat jouw pudding opstijven. Maak jouw pudding dus de avond van tevoren, dan weet je zeker dat jouw pudding stijf is.

Stap 5

Haal jouw pudding uit de koelkast en maak af met wat jij lekker vindt. Ik heb cacaodrops, cacaonibs en wat kokosflakes gebruikt.

 

 

Een lange weg is afgelegd om te zijn waar ik nu ben. Altijd moe, altijd buikpijn of een opgeblazen gevoel, altijd de afkeurende blik, wanneer ik weer iets anders ging proberen op het gebied van voeding, altijd futloos, altijd vroeg naar bed en altijd gezond eten en toch niet happy..... Hier kwam een einde aan in februari 2015! Veganistisch eten gaf mij alles, waar ik al die jaren naar op zoek was.... Een fit gevoel, geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, niet misselijk zijn, niet het gevoel dat het eruit moet, energieker, toegankelijker naar de ander toe en zo veel meer...... Nu ik meer energie heb, heb ik ook energie om deze website te maken, te vullen en bij te houden. Graag wil ik mijn verhaal delen (in stapjes), ik hoop mensen hiermee te inspireren en tot nadenken te zetten en voor zichzelf (leren) kiezen. Het heeft mij uiteindelijk heel wat jaren gekost, maar ik hoop voor iemand anders, dat hij/zij eerder het geluk in voeding weet te vinden.....