17 april 2018 Vegan Flavours

Doperwtenspread

Ingrediënten: 200 gram doperwten, ½ el witte tahin, sap van een ½ citroen, handje verse basilicum, peper en zout naar smaak.

 

Stap 1

Kook de doperwten in een steelpannetje in een laagje water in ongeveer 10 minuten gaar.

Stap 2

Giet de doperwten af en laat goed uitlekken.

Stap 3

Doe de doperwten in jouw keukenmachine, blender of hoge maatbeker en voeg de overige ingrediënten toe. Pureer tot een gladde smoothie. Breng eventueel op smaak met zout en peper.

Stap 4

Schep jouw spread over in een glazen pot en bewaar afgedekt in de koelkast. Ongeveer 3 dagen houdbaar.

Stap 5

Gebruik deze spread door een salade of smeer jouw desemboterhammen ermee.

 

 

Tagged: , , , , , , ,

About the Author

Vegan Flavours Een lange weg is afgelegd om te zijn waar ik nu ben. Altijd moe, altijd buikpijn of een opgeblazen gevoel, altijd de afkeurende blik, wanneer ik weer iets anders ging proberen op het gebied van voeding, altijd futloos, altijd vroeg naar bed en altijd gezond eten en toch niet happy..... Hier kwam een einde aan in februari 2015! Veganistisch eten gaf mij alles, waar ik al die jaren naar op zoek was.... Een fit gevoel, geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, niet misselijk zijn, niet het gevoel dat het eruit moet, energieker, toegankelijker naar de ander toe en zo veel meer...... Nu ik meer energie heb, heb ik ook energie om deze website te maken, te vullen en bij te houden. Graag wil ik mijn verhaal delen (in stapjes), ik hoop mensen hiermee te inspireren en tot nadenken te zetten en voor zichzelf (leren) kiezen. Het heeft mij uiteindelijk heel wat jaren gekost, maar ik hoop voor iemand anders, dat hij/zij eerder het geluk in voeding weet te vinden.....

DROP US A LINE!