Lunch-Dinner,  Overig

Aardappelsalade

Bijgerecht voor 4 personen

 Ingrediënten: 400 gram krielaardappeltjes, 120 gram (120 ml) soja yoghurt, 70 gram roomkaas met kruiden van soyananda (te koop bij de Ekoplaza), 5 gram versie bieslook, ¼ sap van een kleine citroen, zout en peper (naar smaak).

 

Stap 1

Snijd de aardappels in partjes (schil om de aardappel laten zitten) en doe ze in de pan. Vul de pan met water. Zet de pan aardappels op het vuur en kook ze in ongeveer 20 minuten gaar.

Stap 2

Pak een kom en doe hier de soja yoghurt, roomkaas en het citroensap in. Goed roeren. Eventueel op smaak brengen met wat zout en peper. Wil je het iets zoeter hebben? Voeg dan wat rijststroop toe.

Stap 3

Wanneer de aardappels gaar zijn, dan giet je ze af. Laat ze afkoelen en drogen.

Stap 4

Voeg de aardappels bij het yoghurtmengsel en roer voorzichtig om.

Stap 5

Jouw aardappelsalade is nu klaar. Doe het in een mooie schaal en strooi er nog wat verse bieslook overheen.

 

Tip: is de saus te dun? Maak het dan wat dikker met bv. arrowroot of maïzena.

 

 

Een lange weg is afgelegd om te zijn waar ik nu ben. Altijd moe, altijd buikpijn of een opgeblazen gevoel, altijd de afkeurende blik, wanneer ik weer iets anders ging proberen op het gebied van voeding, altijd futloos, altijd vroeg naar bed en altijd gezond eten en toch niet happy..... Hier kwam een einde aan in februari 2015! Veganistisch eten gaf mij alles, waar ik al die jaren naar op zoek was.... Een fit gevoel, geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, niet misselijk zijn, niet het gevoel dat het eruit moet, energieker, toegankelijker naar de ander toe en zo veel meer...... Nu ik meer energie heb, heb ik ook energie om deze website te maken, te vullen en bij te houden. Graag wil ik mijn verhaal delen (in stapjes), ik hoop mensen hiermee te inspireren en tot nadenken te zetten en voor zichzelf (leren) kiezen. Het heeft mij uiteindelijk heel wat jaren gekost, maar ik hoop voor iemand anders, dat hij/zij eerder het geluk in voeding weet te vinden.....